Aquí os pongo informacion de este modelo de horquilla tan popular ultimamente.. la llevan la RAV cara, p.ej. y la IMR
Aqui un tocho en inglis..
Material - AL6061 T6 forged aluminum alloy body, 38mm Aluminum 7075 lower fork tubes treated with hard anodize for extra strength
Surface-Treatment - Dark hard anodized
C to C Eyelet Length - 750mm
Stroke - 180mm
Weight - 6500g
fork dimensions -’29"(L) x 10.5"(W) x 4.5"(H)
Double-crown(forging); Durable Design; Rebound Damping Adjustment and Air Pressure adjustment on one side; Compression Damping Adjustment and Air Pressure adjustment on the other side; Oil damping with Internal Floating Piston and Internal Long Coil Spring on both sides make these forks service friendly.
There are some issues to consider when fitting these forks to your frame/bike.
The stem is a little thinner and taller than there 2005 counterparts on many bikes, the stem is designed mainly for (tapered roller bearings) which from factory have the correct (id) and a matching (od) for the newer 06 type frames on the market with a larger head-tube. As of yet we have not found the bearings with the exact id, od for fitment to 04-05 xsport/crf/ 41 mill od frames,(they need to be custom made) so here are the alternatives.
You can knock the steerer tube from your standard/old forks and press it into the bottom clamps of the X-rosins then you will be able to fit the forks with your standard bearings and castle nut etc.
Another way to do it is -
crf tapered roller bearings will fit the X-rosin stem but will be sloppy as they are point 5 of a mill larger than the xrosin stem top and bottom. this can be taken up by using metal tape and increasing the size of the stem where the bearings sit but its a bodge.
The axle for for the X-rosins are 15mm thick so you will need new wheel bearings to fit your wheel.
Xsport front wheels have the right id of 15mm to fit straight on but other wheels do not so you will need to purchase a set of bearings with the code 6301=6202 for your wheel.
With some wheels like on the puma the wheel bearings have a slightly different od to most so you will need od of 32mm and id of 15mm the code for these bearings are and 6201=6002
You will also need to make yourself some wheel spacers from steel tubing so that the front disc is 14mm from caliper mount on the forks to the face of the front disc.
The front brake caliper mount holes on the X-rosin forks are slightly different to normal ones as well so you will need to purchase the correct system or will need to modify your existing caliper mount to suite.
All of the parts needed to fit these forks and for the front brake caliper can be found on this site which is run by Kev/k1 from these sites.
http://www.mighty-mini-terrors-uk.co.nr
http://pages.123-reg.co.uk/max365-78044 ... /id13.html
All in all these are very good forks for the money and the action of the forks are super smooth and lovely to handle. The rebound and compression adjusters are easy to use, work very well and are easy to set up to your preferred riding style and what the conditions and terrain offer up.
Esto ta interesante
Aquí teneis una cosa muy interesante de las fastace
Con compresion y rebote al minimo
Con el rebote al máximo
Con compresion al máximo
y que funciona con aire?
Aire y aceite
Y que precio tiene esa horquilla?
Donde se puede comprar con una buena garantia?
Merece la pena comprarla o tiene una duracion corta,me refiero que si aguanta bien mucha batalla de saltos y demas?
La mia esta pa tirar y necesito cambiarla,y como me suena que esta vale unos 300€ queria saber si no es necesario llegar a una marzzochi......
Pues en impormotor la tienes a 300€.. bastante buen precio teniendo en cuenta que en RAV la venden al doble.... 600! jejeje
pues es verdad
La que vende impormotor es la normal o es la xrosin por 300€?
Hay alguien que la tenga o que la haya tenido que nos pueda decir que tal va,si aguanta bien saltos grandes,si es facil de reparar en caso de rotura de retenes o cosas asi.....
Es que la mia esta hecha un cisco y necesito cambiar lo que pasa es que no me llega el presupuesto para un marzzochi....
Os lo agradeceria un monton......
Un saludo desde Valencia...
Es la Xrosin!!
Dicen que va algo dura, pero perfecta para circuito, y regulable en compresion y rebote, etc etc etc yo si kieres telo cuento en 1 mes cuando lo tenga ejejeje
Tanto tiempo tardan en servirla?
Pues vaya full......
Esta horquilla acopla en cualquier pit,yo tengo una thump y me gustaria saver si me valdria o si no hiria bien......
La cuestion es que se ve muy guapa esa horquilla y cara no es,pero por la experiencia lo barato sale muy caro,asi que no se que hacer......
Bueno bladder ya me contaras como va esa horquillita,esperemos que bien........Suerte.....
Mirar si salta jeje.. y mirar que guapa!
Hombre yo te puedo decir que es la que lleva la RAV-Rider 120.. de 2000 y pico euros, no me parece que sea mala horquilla jejeje..
Las horquilllas facil que las tengan en stock, lo que tardan en servir es la moto que todavía no ha llegao !
fijate si son buenas que los de rav a pedido unas marzochi para sus motos de "carrera" ¿?
Vengo de mi circuito de probar la horkilla fast ace,a mi me ha gustado bastante y no descarto comprar una para mi polini(q van muy bien)
muy bien por las fast ace y mejor aun el precio de impormotor,ya veremos a ver q hago.
sabeis si es compatible con la uno perimetral?